Mimpi yang pasti akan jadi nyata


Terkenang sesuatu..
hati ni selalu bertanya kenapa mesti aku kenapa aku yang kena kenapa..kenapa bukan dia, apa salah aku pada ... kenapa ..persoalan yang selalu bermain diminda, 
bibir tersenyum tapi hati sedih hati menangis , kutukan, cemuhan, hinaan, sebab kami susah sebab $$$ kami kecik sebab kami tak pakai kereta yang ada ? angka seperti dia, kalaulah mulutku "selaser" dia kan bagus, tapi aku terasa betapa bodohnya aku kalau aku menjawab so aku biarkanlah dia dengan kesombongannya, biarkanlah biarlah Allah yang menjawab segalanya ...
balasan ALLAH itu pasti 
wahai budak kecik yang didalam janganlah kamu menghasut aku untuk membalasnya dengan kejahatan
 tapi 
doakan dia dengan kebaikan ..
sesungguhnya apa yang kita buat itulah yang kita dapat 

aku pasti teruskan semua mimpi-mimpi untuk jadi kenyataan,
 teruskan tersenyum kerana senyuman satu sedekahkan..kan..kan
jadikan kisah semalam sebagai satu peringatan ..
no money no talk  ....

Comments

Popular posts from this blog

Ikan Pari Bakar

Barbie Cake